2012. szeptember 14., péntek

Manga nyelven megszólalni IV.



Úgy augusztus vége felé már olyan előérzeteim voltak az eljövendő egyetemi félévvel kapcsolatosan, mint Van Helsingnek lehet, mikor igen régi, még a gótika idején vámpírrá vált falu temetője felé közelít: tudtam, hogy a mutatvány nem lesz könnyű, mégis borzongó izgalommal vártam a találkozást… Nos, tényleg nem lett (lesz) könnyű – mégis nagyon tudtam örülni neki. 

 

Egy új év kezdete a BME-n mindig tartogat meglepetéseket, valamit, amit csak itt kaphat meg a Nagyérdemű Hallgató – tessék nekem még egy egyetemet mondani, ahol a gólyák Csillagok háborúja paródiájához a Terrorelhárító Központ marconáit is sikerül megnyerni statisztának.


Persze járnak tanévkezdéssel kötelezettségek is. Az órákra való felkészülést mindig komolyan vettem. Bár kedves tárgyaimat tanítom, minden évfolyamnak kicsit másként vezetem fel az anyagot. Felkérést kaptam egy szakcikk elkészítésére, ami a Gazdaság és jog októberi számában jelenik majd meg, s egy másikra, ami a legtekintélyesebb magyar tudományos folyóiratban. S mint mindig, akad tennivaló rendesen a tanszéki adminisztráció körül is… Projektes és szakdolgozatot író hallgatóimmal ezen a héten már sikerült konzultálni – biztos vagyok benne, hogy ebben a félévben is remek dolgozatok születnek majd.


Akadt azért örömre is ok rendesen: a héten megjelent a HVG-Orac kiadó gondozásában E-jog című jegyzetünk, melynek előkészítésén kollégáimmal együtt hónapokig dolgoztunk, s melynek elkészülte (itt se hallgassuk el) a „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia, valamint működési modell kidolgozása a Műegyetemen” c. projekt szakmai célkitűzéseinek megvalósításához kapcsolódott, s az Új Széchenyi Terv TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0002 programja támogatta.


Mindez persze óhatatlanul oda hatott, hogy a rajzolásra, képregénnyel való foglalatosságra (ahogy az várható volt) a nyári hónapokhoz képest jóval kevesebb idő maradt. Pedig ifjú szerzőtársammal, Molnár Laurával – aki remek észrevételekkel segítette már a Gál utcai csajok alakjainak csiszolgatását is – a korábban elindult tervek mellett új projektbe kezdtünk. Egy igazi, hamisítatlan shoujo elkészítésére vállalkoztunk – Laura írja, én pedig megpróbálom majd megrajzolni Bettina és David történetét, mely – természetesen – magyar környezetben, magyar szereplőkkel játszódik majd napjaink Budapestjén… 


Az elmúlt hetekben - ha találtam egy kis szabadidőt - főként ehhez a történethez próbáltam skicceket, oldalterveket, karakter-rajzokat készíteni. Nem megy könnyen, hisz – oly sok évtized után – most ismét „idegen”, más által megálmodott alakokat kell életre keltenem. A Gál utca… főszereplőit „élő” alakok alapján próbáltam megalkotni – Laura viszont szigorúan ragaszkodik a műfaj szabályait tiszteletben tartó ikonográfiához, ábrázolásmódhoz.


Az év eleji hajrá után talán októbertől több időm lesz a rajzolásra – más, képregényes foglalatosságra azonban nem nagyon: két év előkészület után ugyanis rövidesen nekifogok az akadémiai nagydoktori megírásának...